Aan het laden...
Een moment a.u.b.

Eerste online travel agent die snelle mobiele pagina’s toepast: 27% stijging click through rate

CheapTickets.nl verbetert mobiele ervaring en snelheid met AMP

Amsterdam, 26 september 2017 - Met de livegang van AMP op www.cheaptickets.nl laat Travix zien dat ze opereert in de frontlinie van digitale ontwikkelingen. Zo is haar merk CheapTickets.nl de eerste online travel agent die AMP (Accelerated Mobile Pages, ofwel: snelle mobiele pagina’s) toepast. Met als resultaat een snellere laadtijd en een sterk verbeterde click through rate (CTR). Deze zogenoemde ‘doorklikfrequentie’ naar de pagina stijgt gemiddeld met zo’n 27%.

AMP is van origine een Google-project, waarbij webpagina’s een snellere mobiele variant krijgen. Deze mobiele webpagina’s kunnen via een smartphone of tablet sneller geladen worden dankzij de afwezigheid van scripts en codes. Mensen kunnen dus makkelijker via hun mobiel een webpagina openen en zullen hierdoor minder snel wegklikken. CheapTickets.nl-klanten kunnen zodoende via hun mobiele apparaten tot wel vier keer sneller webpagina’s laden om hun gewenste reisbestemming te zoeken en te boeken. Wie www.cheaptickets.nl mobiel bezoekt ziet in de Google zoekresultaten voortaan ook bij alle reisbestemmingspagina’s het AMP-logo staan.

Spectaculaire stijging click through rate

Wouter Kiel, Global SEO manager van Travix, ziet AMP als een logische volgende stap voor het bedrijf. “Het is een supersnel dataplatform dat zich voortdurend doorontwikkelt. Daar plukken we zelf de vruchten van, maar uiteraard ook de reizigers die zonder al te veel gedoe mobiel een vakantie willen zoeken en boeken.” Travix is met AMP niet over één nacht ijs gegaan en heeft eerst goed onderzocht hoe AMP het beste ingezet kan worden voor de reisbestemmingspagina’s. “Aan de hand van brainstorms en de samenstelling van een toegewijd team van front end developers zijn we gekomen tot een proof of concept”, aldus Kiel. “In deze testfase hebben we vijf populaire reisbestemmingen ingezet. Hiermee konden we gedurende een paar weken data verzamelen over het zoekgedrag van gebruikers en de prestaties van de nieuwe AMP-pagina’s. Deze data hebben we getoetst aan ‘gewone’ landingspagina’s. De zogenoemde click through rate (CTR) liet een spectaculaire stijging zien. Enkele dagen nadat de AMP-pagina’s in Google verschenen, registreerden we zelfs een verdubbeling van het doorklikpercentage. Voor de honderd bestemmingspagina’s meten we momenteel een gemiddelde CTR-stijging van 27%. We blijven AMP verder ontwikkelen om uiteindelijk de reizigers een nog betere mobiele zoek- en boekervaring te bieden.”

Klantenservice
CheapTickets.nl
Internationale sites
Volg CheapTickets.nl