Aan het laden...
Een moment a.u.b.

CheapTickets.nl start ‘anti-winterdip’-campagne

Nederlanders kunnen zomervakantiegevoel opnieuw beleven via actie #IKWASHIER

Amsterdam, 28 oktober 2013 – Door het natte herfstweer lijkt de zomervakantie al weer lang geleden. Ruim 55% van de Nederlanders zit volgens een online enquête van CheapTickets.nl nu al in een winterdip. Om mensen door de gure dagen heen te helpen, en ze hun onvergetelijke zomervakantiegevoel te laten herbeleven, is de grootste online vliegticketsaanbieder van Nederland vandaag de grootschalige social media-campagne #IKWASHIER gestart. Met als belangrijkste eye-catcher een speciale Facebook-app, waarmee deelnemers twee tickets terug kunnen winnen naar hun zomervakantiebestemming. Iedereen kan meedoen. Hoe? Door een leuke, karakteristieke vakantiefoto te uploaden via www.ikwashieractie.nl met een motivatie, waarin mensen kort en krachtig uitleggen waarom ze zo graag terug willen.

De gehouden enquête laat zien dat maar liefst 64% van de Nederlanders graag terug wil naar hun laatstgekozen vakantiebestemming. Populairste zomerbestemmingen in 2013 waren: Spanje, Frankrijk en Italië. 90% geeft aan ook weer toe te zijn aan vakantie. 53% wil niet wachten tot de zomer en geeft aan ook deze winter op vakantie te gaan. Niet alleen voor en naar de zon, maar ook om er even lekker helemaal uit te zijn. “Voor ons vormden de uitkomsten mede een aanleiding voor de campagne. Juist nu de donkere dagen voor de deur staan, willen we graag bijdragen aan een ‘warm gevoel’ door ervoor te zorgen dat reizigers hun mooiste zomervakantieherinneringen naar boven halen”, zegt Maaike Kammerman, Brandmanager bij CheapTickets.nl. “Een onafhankelijke jury zal alle binnengekomen vakantieverhalen en foto’s beoordelen op originaliteit, creativiteit, kwaliteit en compositie van de foto. Uiteindelijk komt er een winnaar tevoorschijn die dus twee tickets krijgt om op ‘déjà vu-zomervakantie’ te gaan.”

‘Stemmen’ leveren geld op

De geïntegreerde campagne loopt tot 25 november 2013. Er worden verschillende communicatiemiddelen ingezet, waaronder outdoor (digitale masten, abri’s en toiletreclame), advertenties, een flyeractie en online promotie via Facebook, Twitter, een nieuwsbrief, blogs en een speciale actiesite www.ikwashieractie.nl. Deelnemers moeten er voor zorgen dat zoveel mogelijk mensen op hun inzending ‘stemmen’. Iedere stem levert namelijk één euro reistegoed op (tot maximaal 100 euro).

Kijk voor meer informatie over de campagne op www.ikwashieractie.nl.

Klantenservice
CheapTickets.nl
Internationale sites
Volg CheapTickets.nl