Vliegreizen naar Georgië populair dankzij Wie is de Mol

Mol-effect zorgt voor stijging aantal boekingen met 160%

Amsterdam, 6 februari 2018 – De populariteit van Georgië neemt letterlijk en figuurlijk een hoge vlucht dankzij Wie is de Mol?. Het succesvolle tv-programma van AVROTROS speelt zich dit jaar af in en rond de hoofdstad Tbilisi. Het aantal boekingen naar het Oost-Europese land is in de periode 13 januari tot 4 februari gestegen met 160% ten opzichte van dezelfde ‘molvrije’ periode vorig jaar. Ook het aantal zoekopdrachten steeg spectaculair met 103%. Vooral direct na de uitzending wordt er gretig gezocht op vliegreizen naar Georgië en Tbilisi. Zo blijkt uit gegevens van online marktleider CheapTickets.nl.
Volgens Joost de Wit, Global Content en Campaign Manager bij Travix - moederbedrijf van CheapTickets.nl - is de toenemende belangstelling voor een land, stad of regio na een Wie is de Mol?-editie niet verwonderlijk. “Ook voorgaande jaren was een duidelijk ‘mol effect’ zichtbaar. Zoals bijvoorbeeld in 2017 met Portland. Vooral als het gaat om relatief onbekende en onontdekte bestemmingen als Georgië zijn de effecten van een programma als Wie is de Mol? groot. Dat is typisch zo’n bestemming waar veel Nederlanders voor de start van het seizoen nooit aan denken om naartoe te gaan.”

Boekingen Georgië verdrievoudigd

Op de Georgië-pagina van CheapTickets.nl is de populariteit direct te merken. “Daar zien we een flinke toename in het bezoek sinds de start van het tv-programma”, aldus De Wit. “Opvallend is het aantal boekingen wat bijna verdrievoudigd is. De piek qua zoekverkeer is te zien tijdens de uitzending zelf op zaterdagavond. Daarna volgt de zondag, op de voet gevolgd door zaterdagavond, direct na de uitzending. Samen zijn die momenten goed voor 55% van het totale zoekvolume per week.” De volgende uitzending van Wie is de Mol? is aanstaande zaterdag.
---- einde bericht ----

Over CheapTickets.nl

CheapTickets.nl is marktleider in Nederland op het gebied van online verkoop van vliegtickets en is internationaal actief in onder meer Nederland, België, Duitsland, Zwitserland en Singapore. CheapTickets.nl maakt het voor reizigers inzichtelijk wat de goedkoopste vliegtickets zijn. Daartoe vergelijkt het bedrijf vliegtickets van meer dan 800 airlines naar meer dan 9.000 bestemmingen wereldwijd. Naast vliegtickets vergelijkt het bedrijf de goedkoopste hotels en autoverhuur. Het online reisbedrijf is in 2011 gefuseerd en is sindsdien onderdeel van Travix International B.V..

Voor meer informatie: www.cheaptickets.nl

Over Travix

Travix is wereldwijd een van de grootste reisorganisaties op het gebied van online verkoop van vliegtickets. De organisatie is met haar merken CheapTickets.nl, Vliegwinkel.nl, BudgetAir.com, Flugladen.de en Vayama.com actief in 35 landen. Alle merken bieden wereldwijd vluchten van ‘nationale’ en lowcost-luchtvaartmaatschappijen, hotels, autohuur, treinen, stedentrips en complete vakantiereizen aan. Travix heeft meer dan 500 medewerkers in dienst met in totaal 45 verschillende nationaliteiten. Travix is onderdeel van de BCD Group. Voor meer informatie: www.travix.com.

Over BCD Group

BCD Group is een marktleider in de reisindustrie. Het private bedrijf werd in 1975 opgericht door de heer John Fentener van Vlissingen en bestaat uit BCD Travel (zakenreizen), Travix (online reizen: CheapTickets, Vliegwinkel, BudgetAir, Flugladen en Vayama), Park ’N Fly (parkeren nabij luchthavens), Parkmobile International (mobiele parkeerapplicaties) en Airtrade Holland (consolidating en fulfilment). BCD Group is actief in 110 landen met ruim 12.500 medewerkers en een totale omzet van US$ 25,4 miljard, inclusief US$ 10,0 miljard partneromzet. Voor meer informatie, bezoek www.bcdgroup.com.