New York populair in herfstvakantie

New York blijkt dé nieuwe hit voor een stedentrip tijdens de herfstvakantie. Op CheapTickets.nl is het aantal boekingen naar de ’Big Apple’ met 50 procent omhoogschoten ten opzichte van vorig jaar.

De run op tickets naar New York heeft ook Sam Houwen, van CheapTickets.nl, verrast. ”Als we specifiek naar de herfstvakantie kijken zien we echt een opvallende groei voor de bestemming New York. De stad heeft nu eenmaal een enorme aantrekkingskracht en biedt zeker als de herfstkleuren de boventoon voeren heel wat moois voor de reiziger. Los natuurlijk van alle ‘shopping’-mogelijkheden.”

De Amerikaanse trekpleister is daarmee met stip de top 3 voor stedentrips ingevlogen. Traditionele trekpleisters Londen (1) en Barcelona (2) blijven onder herfstvakantiegangers de populairste steden om te bezoeken.

Naast de opkomst van New York valt volgens CheapTickets ook de stijgende populariteit van Kopenhagen, 12 procent meer boekingen, op. Niet verwonderlijk zegt Houwen . ”Kopenhagen heeft de reiziger veel te bieden. Bijna alles in het historische centrum is op loopafstand: de beste restaurants, de hipste designwinkels, kunstgalerieën en musea.”

Bron: Metronieuws