Inschrijving Wereldrecord beachvolleybal geopend

27 maart 2015 - Op zaterdag 27 juni aanstaande gaat er iets bijzonders gebeuren op het strand van Scheveningen. Duizenden beachvolleyballers proberen op die dag (de tweede speeldag van het WK Beachvolleybal) het officiële wereldrecord “grootste beachvolleybaltoernooi” te verbreken. Vandaag is bekend geworden dat CheapTickets.nl zich als name partner en hoofdsponsor aan dit toernooi heeft verbonden. Ook is het vanaf nu mogelijk om je in te schrijven voor het CheapTickets.nl Wereldrecord Beachvolleybal via: www.wereldrecordbeachvolleybal.nl

Van 26 juni t/m 5 juli wordt in Den Haag (Hofvijver), Amsterdam (De Dam), Rotterdam (ss Rotterdam) en Apeldoorn (Marktplein) het WK Beachvolleybal gespeeld. Naast de strijd om de wereldtitels, worden er in alle speelsteden veel side events georganiseerd, met name gericht op breedtesport. Hét grootste side event is het CheapTickets.nl Wereldrecord Beachvolleybal toernooi, op 27 juni op het strand van Scheveningen.

Het huidige record in het Guinness World of Records staat op 1610 deelnemers, gevestigd in 2014 in Canada. De Nevobo en partner CheapTickets.nl zijn voornemens dit record ruim te verbreken. De 300 velden die op het strand van Scheveningen worden aangelegd, bieden ruimte aan meer dan 3000 deelnemers.

Er zijn verschillende mogelijkheden om deel te nemen aan dit unieke toernooi, dat open staat voor alle doelgroepen. Beachvolleyballers kunnen zich inschrijven voor de toernooien van het Beach Volleybal Circuit, maar het is ook mogelijk om een eigen toernooi te organiseren of om mee te doen aan het Coolcompanies bedrijventoernooi. Inschrijven voor het toernooi is vanaf vandaag mogelijk via: www.wereldrecordbeachvolleybal.nl

Om de dag in stijl af te sluiten, krijgen alle deelnemers ’s avonds de kans om voor slechts € 2,50 (i.p.v. € 10) te gaan kijken bij de poulewedstrijden van het WK Beachvolleybal in het drijvende stadion op de Hofvijver in Den Haag.

CheapTickets.nl, dat samen met Funtec en Eilers Sport het toernooi sponsort, is bijna twee jaar verbonden aan het nationale beachvolleybalprogramma van de Nevobo: Beachvolleybal Team Nederland (BTN). Daarnaast ondersteunt de online vliegticketaanbieder ook het Beach Volleyball Circuit. “Het is fantastisch dat CheapTickets.nl zich nu als naamgever verbindt aan het Wereldrecord Beachvolleybal”, zegt directeur sport van de Nevobo Michel Everaert. “Door zich ook zo sterk voor de breedtesport in te zetten, laat deze partner zien dat ze het beachvolleybal als geheel omarmt.”

Commercial Manager CheapTickets.nl Sam Houwen is eveneens verheugd over het partnership tussen Nevobo en CheapTickets.nl. “Wij zijn ontzettend trots dat we als vaste partner van het beachvolleybal in Nederland hebben mogen bijdragen aan de enorme groei aan populariteit van deze sport. Met het CheapTickets.nl Wereldrecord Beachvolleybal creëren we eens te meer een internationaal podium voor de successen die we momenteel behalen met beachvolleybal in Nederland!”

**Bron: www.volleybal.nl