CheapShipment.nl: Reizigers goedkoop mee met vrachtvliegtuig

Retourtje Amsterdam – Barcelona voor 19 euro

Amsterdam, 31 maart 2014 – CheapTickets.nl lanceert met CheapShipment.nl een nieuw label waarmee reizigers voor slechts tientallen euro’s de hele wereld over kunnen vliegen. Met het initiatief speelt CheapTickets.nl in op de toenemende reisbehoefte van consumenten en vraag naar goedkope vliegtickets. CheapShipment.nl biedt plaatsen aan in vrachtvliegtuigen voor vaste lage prijzen. Deze ‘low cost - low service tickets’ zijn er voor reizen binnen Europa al voor negentien euro. Een retour Afrika is al beschikbaar vanaf negenenveertig euro.

Via www.CheapShipment.nl kunnen mensen bij internationale vrachtvliegtuigen zoeken naar beschikbare plaatsen, aanbiedingen vergelijken, een vliegticket boeken en een verzekering regelen. Voor dit platform is samenwerking gezocht met diverse cargo-maatschappijen. Maaike Kammerman, Brandmanager CheapTickets.nl: “Gezien de ontwikkelingen binnen de vliegbranche en de toename van de lowcost airlines merken we dat mensen steeds meer bereid zijn om service in te leveren tijdens de vlucht. Dat bracht ons op het idee om voor deze consumenten nog betere deals te leveren en in gesprek te gaan met cargo-maatschappijen. We beginnen vanaf juni met het aanbieden van reizen binnen Europa. De eerste vlucht zal vertrekken in de eerste weken van juli 2014. Medio 2015 verwachten we een wereldwijd aanbod compleet te hebben.”

Minder service, maar wel veilig

Reizigers die vliegen met CheapShipment leveren service in, maar niet de veiligheid. In de vrachtvliegtuigen komt een speciale sectie waar mensen kunnen staan in een veilige omgeving die voldoet aan alle veiligheidseisen. De vliegtuigen worden aangepast met bankjes waar men op kan zitten en lussen waar men zich aan kan vasthouden. Verder is er nauwelijks service aan boord, op een toilet en drinkwatervoorziening na. Men kan alleen met kleine koffers reizen die men zelf het vliegtuig in draagt. Het vrachtvliegen is vanwege veiligheidsredenen alleen toegankelijk voor kinderen ouder dan 16 jaar.

Vast lage prijzen

CheapShipment.nl biedt lage vast retourprijzen per continent aan. Een greep uit het overzicht.
Europa v.a. 19 euro
Afrika v.a. 49 euro