Test verdoofd vliegen CheapTickets en Aeromexico blijkt 1 april grap

Amsterdam, 1 april 2017 – Het bericht dat CheapTickets.nl en luchtvaartmaatschappij Aeromexico op 30 juni een test uitvoeren met verdoofd vliegen is een 1 april-grap. “Natuurlijk zou het interessant kunnen zijn om te kijken of een roesje helpt voor mensen om meer ontspannen te vliegen of als middel tegen ergernissen aan boord of turbulentie, maar bij dezen laten we weten dat het toch echt om een grap gaat. We hadden niet verwacht dat het zo succesvol zou zijn. We willen onze dienstverlening altijd optimaliseren en innovatief zijn, maar voor nu is het helaas geen optie. Door de vele aanmeldingen en positieve reacties kan het idee wellicht wel aanleiding geven tot onderzoek naar de mogelijkheden vanuit airlines”, aldus Joost de Wit, woordvoerder van Cheaptickets.nl.

Via een website konden mensen zich voor de proefvlucht onder de noemer ‘SleepTickets’ aanmelden. Het initiatief kwam van enkele medewerkers van CheapTickets, die zelf ook regelmatig vliegen en zich realiseren dat lange vluchten niet altijd comfortabel zijn en kwamen daarmee op deze grap. Met dank aan de medewerking van Aeromexico werd de opzet compleet met de testvlucht naar Mexico. Duizenden mensen hebben interesse getoond om aan de test mee te doen. CheapTickets is zich ervan bewust dat velen de moeite hebben genomen om zich in te schrijven voor de test. Om de teleurstelling op een positieve manier te verwerken, krijgen zij allemaal een kortingsbon die ze kunnen besteden voor de aanschaf van echte vliegtickets bij CheapTickets.

Al eerder actief in het 1-aprilgrappencircuit

Het is niet voor het eerst dat CheapTickets zich ‘roert’ in het 1-aprilgrappencircuit. In 2014 bedacht de marktleider op het gebied van online vliegtickets CheapShipment.nl. Hiermee konden reizigers nog goedkoper vliegen door plaats te nemen in een vrachtvliegtuig. Ook was Cheaptickets.be de bedenker van een fastlane op de E19 naar Brussels Airport, die moest voorkomen dat mensen te laat op de luchthaven zouden komen door file.