64% Nederlanders verlangt terug naar zomervakantiebestemming

Meer dan de helft zit nu al in een winterdip

Amsterdam, 28 oktober 2013 – Met het winderige, natte herfstweer lijkt de zomervakantie al weer lang geleden. Ruim 55% van de Nederlanders zit zelfs nu al in een winterdip. Niet voor niets verlangt maar liefst 64% terug naar hun laatstgekozen vakantiebestemming. Gewoon, omdat ze het daar prima naar hun zin hadden, zich goed voelden, er tot rust kwamen en genoten van de zon, de zee en het strand. Met als populairste zomerbestemmingen in 2013: Spanje, Frankrijk en Italië. 90% geeft dan ook aan weer toe te zijn aan vakantie. Dit blijkt uit een online enquête die CheapTickets.nl onlangs heeft gehouden onder enkele honderden vakantiegangers.

De enquête toont aan dat mensen letterlijk behoefte hebben aan wat warmte. 53% van de deelnemers wil niet wachten tot de zomer en geeft aan ook deze winter op vakantie te gaan. Niet alleen voor en naar de zon, maar ook om er even lekker helemaal uit te zijn. Daaruit is een top 5 met favoriete bestemmingen naar voren gekomen, met een opvallende tweede plaats voor de Verenigde Staten.

Top 5 populairste vakantiestemmingen winter 2013

1. Spanje
  2. Verenigde Staten
  3. Italië
  4. Oostenrijk
  5. Duitsland

Warm gevoel

Ook CheapTickets.nl draagt tijdens de gure herfstdagen graag bij aan een ‘warm gevoel’. “Bij slechter wordende weersomstandigheden en kortere dagen verlang je naar leuke dingen. Daarom stimuleren we mensen om hun mooiste zomervakantieherinneringen naar boven te halen. Daartoe hebben we een mooie app ontwikkeld”, aldus Maaike Kammerman, Brandmanager bij CheapTickets.nl. De app maakt deel uit van de campagne #IKWASHIER die CheapTickets.nl vandaag is gestart. Hiermee kunnen deelnemers twee vliegtickets terugwinnen naar hun zomervakantiebestemming. Hoe? Door een leuke, karakteristieke vakantiefoto te uploaden via www.ikwashieractie.nl met hun motivatie waarom zij zo graag terug willen. Daarnaast kunnen ze tot honderd euro vliegtegoed sparen via het verzamelen van stemmen. Een onafhankelijke jury zal alle inzendingen beoordelen, waaruit de uiteindelijke winnaar tevoorschijn komt. De actie loopt tot 25 november 2013 en is hier te zien.