Aan het laden...
Een moment a.u.b.

Regionale luchthavens houden groei in 2014 vast

Ruimer aanbod en meer airlines maken regionale luchthavens populair

Amsterdam, 19 mei 2014 – De regionale luchthavens hebben een plekje veroverd bij de Nederlandse reisconsument. Het aantal Nederlandse reizigers dat vertrekt vanaf een regionale luchthaven steeg in 2013 met 43% ten opzichte van 2012. Op basis van het aantal boekingen stelt CheapTickets.nl vast dat ook de eerste vier maanden van 2014 laten zien dat de regionale luchthavens hun plek hebben veroverd. Het aantal boekingen is gelijk gebleven, zelfs heel licht gestegen (1%). De meest populaire regionale luchthavens voor de Nederlanders in de periode 2012-2014 zijn: 1. Eindhoven 2. Rotterdam en 3. Weeze. Dit blijkt uit boekingsgegevens van online marktleider CheapTickets.nl, dat jaarlijks zo’n 450.000 vliegtickets verkoopt.

Volgens Maaike Kammerman, Brandmanager bij CheapTickets.nl, is reizen vanaf een regionale luchthaven voor veel mensen een uitkomst. “De belangrijkste reden voor de populariteitsstijging van regionale luchthavens is de toename van het aanbod. Meer bestemmingen en meer airlines maken de keuzemogelijkheden voor de reiziger alleen maar groter en aantrekkelijker. Zeker gezinnen kiezen bovendien liever voor het gemak en de wat rustigere, nabij gelegen regionale luchthavens. Ook als deze, zoals Weeze, net over de grens ligt. En Eindhoven is bijvoorbeeld niet alleen in trek bij mensen uit de regio Brabant, Limburg en Gelderland, maar ook bij onze zuiderburen. Hoewel Schiphol nog steeds ’s lands populairste luchthaven is, heeft het toch het imago van een drukke luchthaven, hoge parkeerkosten, langzaam inchecken en hoge belastingtarieven (vooral ten opzichte van buitenlandse regionale luchthavens).”

Top 5 bestemmingen vanaf regionale luchthavens in 2014 (jan-april)

1. Londen
  2. Barcelona
  3. Malaga
  4. Allicante
  5. Faro

CheapTickets.nl-klanten nemen kijkje op Rotterdam The Hague Airport

Om de charme en mogelijkheden van een regionale luchthaven nog beter te laten zien, namen zo’n twintig klanten en/of fans van CheapTickets.nl afgelopen vrijdag deel aan de ‘Klant in de Cockpit’-middag op Rotterdam The Hague Airport (RTHA). Ze kregen een rondleiding op de luchthaven en mochten daar allerlei vragen over stellen. Daarnaast konden ze hun ervaringen delen en mogelijke verbeterpunten aangeven als het gaat om de dienstverlening van CheapTickets.nl. “Daar zijn deze Klant in de Cockpit-bijeenkomsten ook in eerste instantie voor bedoeld”, zegt Kammerman. “Onze klanten mogen als het ware plaatsnemen op de stoel van de manager. Dit keer hebben we ze meegenomen in waar het merk voor staat, ze konden op diverse manieren aangeven hoe zij het merk ervaren, waarderen en mee vergelijken. Dergelijke middagen die we vier keer per jaar houden, leveren een gouden bron aan informatie op. Zo kunnen we onze dienstverlening, merkbeleving en communicatie nog beter op de wens van de klant inrichten.”

Meer informatie en foto's zijn terug te vinden op www.cheaptickets.nl/klantindecockpit. Hier kunnen klanten zich ook opgeven voor toekomstige klantmiddagen.

Klantenservice
CheapTickets.nl